Rajd KGHM 6-7.06.2009 W dniach 6-7czerwca 2009 r odbył się kolejny Rajd KGHM. Tym razem miejscem zakończenia rajdu była Lubawka. Nasza ekipa pod wodzą Kolegi Waldemara Małka, liczyła 40 osób, w tym 5 dzieci. Z Legnicy wyruszyliśmy autokarem, mijając po drodze ruiny zamków w Świnach i Bolkowie oraz starannie odrestaurowane pałace w Wojanowie i Łomnicy. Po dotarciu do Kowar, zostawiliśmy w hotelu nasze „manele" i autokarem dotarliśmy pod kamieniołom dolomitów w Rędzinach, w samym sercu Rudaw Janowickich. Stamtąd udajemy się pięknie ukwieconymi łąkami w kierunku Czarnowa do schroniska turystycznego „Czartak", niestety schronisko jest zamknięte. Dalej mozolnie wspinamy się na najwyższy szczyt Rudaw czyli Skalnik. Na szczycie dłuższy popas w trakcie którego mogliśmy się posilić, podziwiając przy okazji piękne, choć nieco ograniczone przez pogodę widoki na otaczające pasma górskie. Następnie rozpoczynamy długie zejście ze szczytu na Przełęcz Kowarską. Tam dopadła Nas ulewa, która niestety towarzyszyła Nam do samego hotelu. Po zakwaterowaniu i obiado-kolacji organizujemy tradycyjny wieczorek, w trakcie którego są tańce a także eliminacje do konkursu krajoznawczego. Mistrzynią wiedzy okazała się Koleżanka Joanna Kurek.

Drugi dzień przywitał Nas deszczową pogodą, więc zrezygnowaliśmy z zaplanowanej trasy i udaliśmy się do Parku Miniatur Zabytków Dolnego Śląska w Kowarach, gdzie mogliśmy oglądać wiele wspaniałych budowli z terenu całego Dolnego Śląska tyle, że w miniaturze. Następnie udaliśmy się z krótką wizytą do „Szczęśliwej Siódemki" w Jarkowicach aby poczuć ducha sztuki i niebawem meldujemy się na mecie Rajdu w Lubawce. Tutaj odbył się finał konkursu turystycznego, gdzie nasza koleżanka Joasia Kurek zdobyła trzecie miejsce i konkurs piosenki, w którym nasza drużyna zajęła I miejsce. Mimo pogody humory wszystkim dopisywały, czyli........do następnego roku, oczywiście na Rajdzie KGHM.