GORLITZ – 28.08.2010 r. 28 sierpnia 2010 roku o godz. 8:00, 18-osobowa grupa (w tym 5 dzieci) pod przewodnictwem kolegi Piotra Matczuka wyruszyła na kolejną wycieczkę Klubu Turystyki Pieszej „Sznurówa”. Tym razem udaliśmy się do naszych sąsiadów z zachodniej granicy. Zwiedziliśmy polsko-niemieckie „Europa Miasto” nad Nysą Łużycką Zgorzelec-Gorlitz. Żegnając zachmurzoną i deszczową Legnicę z trwogą obserwowaliśmy niebo. Ono jednak w tym dniu okazało się dla nas łaskawe – słońce przedzierało się przez chmury. W trakcie podróży szynobusem największą frajdę miały dzieci, zwłaszcza mały Wojtuś. Najmłodszą uczestniczką naszej wyprawy była Agatka Szydłowska, która dzielnie dotrzymywała nam kroku. Pierwszy punktem wycieczki był bazaltowy stożek wulkanicznego pochodzenia – Landeskrone liczący 419,5 m wysokości n.p.m. Tam też rozpościerał się przepiękny widok na pasma gór Żytawskich, Izerskich i Karkonoszy. Kolejnym miejscem do którego udaliśmy się było Muzeum Przyrodnicze znajdujące się w centrum miasta. Poznaliśmy tam tajemnice puszczy podzwrotnikowej, sawanny oraz proces ewolucji. Podziwialiśmy również zwierzęta oraz roślinność z naszych terenów. Nie obyło się bez zakupu pamiątek dla najmłodszych, czyli różnokolorowych jaszczurek, które miały się przyklejać do ścian. Proszę o komentarz z odpowiedzią komu udało się je przykleić ?☺ Zaopatrzeni w jaszczurki ruszyliśmy do Muzeum Zabawek. W tym niewielkim budynku najwięcej wspomnień dopadło dorosłych. Każdy szukał zabawki ze swojego dzieciństwa i kilku osobom się to udało. Spacerując po rynku miasta uczestniczyliśmy w pikniku związanym ze średniowiecznym rzemiosłem. W tym dniu wspólnie z Anią i Piotrem Matczuk radowaliśmy się ich jedenastą rocznicą ślubu. Zmęczeni i pełni wrażeń wróciliśmy do domu spać!