dunino2-073

Dzień 23.03.2013 roku – Powitanie Wiosny. Spotykamy się tradycyjnie na parkingu przy Lidlu i w oczekiwaniu na autokary witamy się ciepło, bo temperatura – 10ºC robi swoje. Na nasze pocieszenie nad nami piękne lazurowe niebo i SŁONECZKO. Ruszamy – kierujemy się do Myśliborza, gdzie oczekuje nas już przesympatyczna grupa Koła Przewodników po Ziemi Przemkowskiej. Po powitaniu rozpoczynamy wędrówkę po Rezerwacie Przyrody Wąwóz Myśliborski, kierując się trasą Ścieżki Dydaktycznej. Prowadzi nas Lucjan Zawadzki, Przewodnik PTTK po Przemkowskim Parku Krajobrazowym, który świetnie sobie radzi i na tym terenie, barwnie i bardzo ciekawie przekazując nam wiedzę odnośnie drzewostanu, roślinności i zwierząt zamieszkujących to piękne miejsce. Przykładem jest rodzinka dzików, wypłoszona zapewne naszą obecnością, oddalająca się w pośpiechu w bezpieczne dla nich miejsce. A my w pięknej mroźnej i śnieżnej zimowej scenerii idziemy pełnym uroku przełomem Jawornika (niektórzy z nas nawiązują do pobytu w Ojcowie do Doliny Prądnika). Jest pięknie i nagle STOP – powalone drzewa uniemożliwiają nam przejście całej Ścieżki ale mając Lucjana za przewodnika, błyskawicznie zmieniamy plan i ponownie znajdujemy się na właściwej trasie. Na zarządzonym postoju dajemy odpoczynek ciału, posilając się i pijąc ciepłe napoje. Docieramy na parking, skąd autokarami udajemy się do Dunina, do Muzeum Bitwy nad Kaczawą z 1813 roku, które możemy, dzięki uprzejmości Pani Wójt Gminy Krotoszyce, zwiedzić. Po podziękowaniu otrzymujemy zaproszenie na Biwak Historyczny z okazji 200-setnej rocznicy Bitwy nad Kaczawą. Przemarznięci idziemy do Starego Młyna, gdzie oczekuje nas zaskoczenie – ciepły namiot, gorące posiłki – Strogonow, pierożki, kiełbaski oraz kawa i herbata. Robi się cieplutko i sympatycznie, wszyscy z apetytem konsumują przy muzyce DJ, a w międzyczasie odbywają się zabawy i konkurencje tak dla dzieci jak i dla dorosłych. Ponieważ Wielkanoc, już blisko , przygotowane w nieco jajecznym klimacie, przez Joasię i Anię, która dodatkowo uraczyła nas swoimi pysznymi wypiekami. Uczestnicy i pomagająca w organizacji konkursów i zabaw młodzież ,otrzymali gorące oklaski oraz upominki w postaci dyplomów i książek.  Cieszymy się, że przybywa nam członków – Kasiu witaj w Klubie. Ale to nie wszystko, czekało nas przecież tradycyjne pożegnanie zimy i POWITANIE WIOSNY. Marzanny na stos a było ich sporo, chociaż piękne i urodne, wszystkie czekał ten sam los – spalenie w ognisku a efekt jaki -  czy zimę przegnaliśmy ? I w takim zamyśleniu wracamy zadowoleni autokarami do Legnicy.Dobrzy ludzie z Przemkowa – dziękujemy Wam, dziękujemy Wszystkim za wspólne uczestnictwo a było nas wielu bo 129 osób w tym 25 dzieci i to jest prawdziwe potwierdzenie że WIOSNA PRZYSZŁA.