andrzejowka2005-004Andrzejówka 5.02.2005 Celem drugiej zimowej imprezy zorganizowanej przez Klub Turystyki Pieszej "Sznurówa", było schronisko turystyczne "Andrzejówka" położone na Przełęczy Trzech Dolin w Górach Kamiennych. Lecz zanim tam dotarliśmy postanowiliśmy odwiedzić Stadninę koni w Strzegomiu z siedzibą w niedalekiej Żółkiewce. Dyrektor stadniny Pan Grzegorz Konarski barwnie opowiedział o historii i teraźniejszości gospodarstwa. Szczególne zasługi stadnina posiada w dziedzinie hodowli koni pełnej krwi angielskiej a także koni rasy śląskiej. Zobaczyliśmy stajnie z klaczami przy boku, których hasały malutkie źrebaki. Następnie udaliśmy się do stajni ogierów - championów sportowych imprez oraz znakomitych reproduktorów. Następnie przeszliśmy do obiektu roczniaków, które wśród zwiedzających zrobiły największą furorę. Obejrzeliśmy również bryczkę crossową zaprzężoną w dwa ogiery. Zostaliśmy również zaproszeni na Puchar Świata we Wszechstronnym Konkursie Konia Wierzchowego, który odbędzie się w dniach 7 - 10.07.2005 właśnie w Strzegomiu. Z Żółkiewki pojechaliśmy przez Strzegom, Świebodzice, Wałbrzych i Głuszycę do niewielkiej miejscowości Grzmiąca, gdzie wysadziliśmy piechurów, którzy zwiedzą XVII-wieczny kościółek drewniany i udadzą się przez Rogowiec (na nim ruiny najwyżej położonego zamku w Polsce) do Andrzejówki. Pozostali uczestnicy udali się autokarem pod schronisko "Andrzejówka", gdzie oddali się w objęcia zimy. Niestety piechurom nie udało się zrealizować planów gdyż szlaki okazały się nieprzetarte. Dodatkową atrakcją pobytu w "Andrzejówce" była obserwacja zmagań biegaczy podczas VI Biegu Narciarskiego Skalnika. Piękna słoneczna pogoda, niewielki mróz oraz doskonałe warunki do uprawiania sportów zimowych spowodowały, że impreza była bardzo udana. Podziękowania dla całej grupy uczestników za zdyscyplinowanie a także dla Kol. Andrzeja Milaszkiewicza - przewodnika sudeckiego. W imprezie udział wzięło 50 uczestników, w tym 12 to dzieci i młodzież.