W dniu 5.01.2019r. odbył się Spacer Noworoczny.  Uczestniczyło w nim 28 osób (w tym jedno dziecko) . Wyruszyliśmy o godz. 6:15 z dworca kolejowego w Legnicy do Jaworzyny Ślaskiej, a następnie do Wałbrzycha. Tam przesiadka i dalej autobusem (komunikacja zastępcza) do Głuszycy Górnej. Stamtąd szlakiem czarnym udaliśmy się do Podziemnego Miasta Osówka mijając po drodze miejscowość Kolce. Trasa wiodła po ośnieżonych zboczach gór. Widoki więc były bardzo ładne, ponieważ wszystko dookoła było pokryte białym puchem. Niestety część trasy musieliśmy pokonać w deszczu i w dosyć dużym tempie, a to już nie było takie przyjemne.

Zwiedzanie Podziemnego Miasta Osówka było bardzo ciekawe. Obiekt ten należy większego kompleksu „ Riese ” wybudowanego przez Niemców w czasie II Wojny Światowej w Górach Sowich. Była to jedna z największych militarnych inwestycji III Rzeszy, która nigdy nie została ukończona. Przewodnik przybliżył nam również losy więźniów obozów koncentracyjnych, którzy pracowali przy budowie podziemnych kompleksów wydrążonych w litej skale gnejsowej.

Po zwiedzaniu, krótka przerwa w restauracji, grupowe zdjęcie i przejście szosą do Sierpnicy (około 3km). Tam w gospodarstwie agroturystycznym „ Finezja ” czekał na nas pożywny żurek, inne potrawy oraz zabawa przy muzyce. Odbył też się konkurs przeprowadzany przez Piotra Matczuka. Konkurs wygrała koleżanka Wiesława. Po zakończeniu imprezy udaliśmy się do miejscowości Bartnica (około 3km). Przydały się odblaski i latarki, ponieważ trasę pokonywaliśmy w całkowitej ciemności. Z Bartnicy udaliśmy się koleją w drogę powrotną do Legnicy. Na miejscu byliśmy około godziny 22.