14grodziec2014Okmiany – Grodziec 15.02.2014 r.  15 lutego 2014 r. na legnicki dworzec kolejowy stawiło się 19 (w tym 4 dzieci) piechurów. Data imprezy choć zimowa, to tak naprawdę zimy jak na lekarstwo a temperatura oscylowała w okolicach 10 stopni C. Pociągiem dojechaliśmy do stacji Okmiany. Z dworca w Okmianach ruszyliśmy na Grodziec czarnym szlakiem. Pierwszy odpoczynek zrobiliśmy na najwyższym wzniesieniu Powiatu Legnickiego usytuowanym na Wale Okmiańskim.

Na wspomnianym „wale" trwa intensywna przebudowa dróg leśnych, wycięto też „nieco" drzew wchodzących w skrajnie drogi na których wymalowany był znak szlaku. Z tego też powodu „niechcąco" znaleźliśmy się w Iwinach gdzie do 1989 r. funkcjonowała Kopalnia Miedzi „Konrad". Szybko nadrabiamy stracony czas i ok. 15: 30 pojawiamy się na Zamku Grodziec. Tam zostaliśmy mile ugoszczeni przez Kasztelana – Pana Zenona Bernackiego. Po zwiedzeniu zamku szybko pakujemy się do busa i wracamy do Legnicy aby kibicować Naszym skoczkom na Olimpiadzie w Soczi.

Z turystycznym pozdrowieniem !!!